Posts tonen met het label Amandelen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Amandelen. Alle posts tonen

dinsdag 17 juli 2012

Nectarine-roomkaas-schotel

Tijdens het maken van dit dessert bedacht ik me dat ik mijn blog toch beter 'Kluns in de Keuken' had genoemd...

Het ging, zoals gewoonlijk bij mij, de mist in bij het splitsen van de eieren. Hoewel ik zo'n handige eiersplitser heb, waardoor het niet verkeerd zou mogen gaan, mislukt het splitsen toch nog wel regelmatig. Ik klop gewoon iets te enthousiast de eieren in en dan valt er niets meer te splitsen!

Gelukkig had ik uiteindelijk toch nog genoeg gesplitste eieren bijeen en het resultaat van deze taart is echt superlekker. Fris en zomers, een aanrader!

Ik zou volgende keer wel iets meer nectarines gebruiken. Het recept komt uit het tijdschrift Ovenhits Special 5.

Ingrediënten:

boter om in te vetten
4 nectarines
4 eieren
125 gr + 2 eetlepels suiker
1 zakje vanillesuiker
snufje zout
125 ml room
500 gr volle plattekaas (kwark) of roomkaas (ik gebruikte mascarpone)
75gr griesmeel
2 eetlepels geschaafde amandelen
Poedersuiker om te bestuiven

Werkwijze:

Vet een ovenschotel in of 4 kleine (individuele) ovenschaaltjes.

Verwarm de oven voor op 175 graden (elektrisch) of 150 graden (hetelucht).

Was de nectarines, droog ze af en halveer ze.
Haal de pit eruit en snij ze in schijfjes.
Verdeel ze over de ovenschotel.

Splits (voorzichtig :-)) de eieren.
Klop het eiwit stijf en zet het koud weg.
Klop de eidooiers samen met 125 gr suiker, de vanillesuiker en een snufje zout romig (ongeveer 8 minuten volgens het recept, ik gaf het na 5 minuten al op).

Roer er daarna kort de room, de roomkaas/plattekaas(kwark) en griesmeel door.

Spatel het opgeklopte eiwit er voorzichtig doorheen.

Verdeel de massa over de nectarines en strijk het glad.
Strooi er het amandelschaafsel over en 2 eetlepels suiker.

Bak de nectarineschotel ongeveer 40 minuten tot ze goudbruin en stevig is.

Neem de schaal uit de oven en laat afkoelen op een rooster.
Volgens het recept was het de bedoeling om deze schotel warm te serveren, maar het is duizendmaal lekkerder na een nacht in de ijskast!

Smakelijk!





maandag 23 april 2012

Appelsien-amandel-taart

Dit is zonder twijfel een heel bijzondere taart!

Het recept komt uit De Joodse Keuken van Claudia Roden. Toen ik de eerste keer het recept las, durfde ik het niet aan om het uit te proberen omdat er héle appelsienen ingaan (met schil en al) en dat schrok me toch wel een beetje af.

Maar toen ik zag dat Caroline hem ook al met succes maakte en ik bovendien ook op Nullam Microwaveum een interessante chocoladevariant op dit recept tegenkwam, besloot ik om hem toch maar eens te maken.

Ik proefde van het deeg voor het de oven inging en die smaak vond ik echt maar niks... ik verwachtte dus weinig van het gebakken eindresultaat. Maar deze taart is echt de moeite van het uitproberen waard, als je van appelsienen houdt! Een intense appelsiensmaak en dat samen met de amandelen... om je vingers bij af te likken! De eerste hapjes vond ik even wennen want het is een speciale smaak, maar daarna... mmmm!

Ingrediënten:

2 appelsienen
6 eieren
250 gr suiker
250 gr gemalen amandelen
1 theelepel bakpoeder
2 eetlepels oranjebloesemwater

Werkwijze:

Was de appelsienen en zet ze op het vuur, onder water. Kook ze voor ongeveer 1.5 uur tot ze helemaal zacht zijn. Haal ze uit het water en laat ze afkoelen.

Verwarm de oven voor op 190 graden.

Vet een ronde vorm in (de mijne is 26cm doorsnede) en bedek de bodem met bakpapier.
Snijd de appelsienen open, snijd de kapjes eraf en verwijder de pitten.
Mix dan de appelsienen met een keukenrobot tot ze helemaal fijn zijn.

Klop de eieren met de suiker.
Voeg dan het bakpoeder, het oranjebloesemwater en de amandelen toe en meng goed.
Voeg op het laatst de fijngemixte appelsienen toe en meng.

Giet het mengsel in de vorm en zet het in de voorverwarmde oven.

Bak 50 à 60 minuten tot een prikker er proper uitkomt.
Laat afkoelen op een rooster.


zaterdag 24 maart 2012

Wortel-amandelcake (glutenvrij)

Dit is mijn allereerste wortelcake (de wortel-ananascakejes buiten beschouwing gelaten)  en het is er zeker eentje die ik nog regelmatig zal maken, want iedereen vond hem heel erg lekker.

Het recept voor deze "Venetiaanse worteltaart" komt uit Keuken van Nigella. Je smaakt de wortel niet echt, maar het resultaat is een zoete vochtige cake, met heel veel smaak!

Hij was nochtans bijna in de vuilnisbak beland. Ik had namelijk geen bakpapier meer en dus had ik de bakvorm gewoon ingevet met boter. Toen ik de cake (nogal overmoedig) omdraaide op een rooster, bleef de onderste helft in de vorm plakken en viel de bovenste helft in stukken uiteen. Uit pure boosheid en frustratie was ik al meteen onderweg naar de vuilnisbak... maar toen ik onderweg even stopte om te proeven (want hij rook zo lekker...), veranderde ik gelukkig van idee, en heb daarna geprobeerd de cake weer in elkaar te puzzelen... Dat lukte natuurlijk niet, maar elk afzonderlijk stukje was ook erg lekker!

Ingrediënten:

3 eetlepels pijnboompitten, geroosterd
200 à 250 gr geraspte wortels (ik geef toe dat ik het raspen bij 180 gr al voor gezien hield....)
75 gele rozijnen
4 eetlepels rum (die had ik niet)
3 eieren, geklutst
150 gr fijne kristalsuiker
1,25 dl gewone olijfolie
1 theelepel vanille-extract
250 gr gemalen amandelen
1/2 theelepel nootmuskaat (ik gebruikte kaneel)
de fijngeraspte schil en het sap van een halve citroen

Werkwijze:

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Bekleed de bodem van een taartvorm met bakpapier (ik gebruikte een rechthoekige vorm van 20 op 30cm, maar een ronde taartvorm gaat natuurlijk ook).

Rasp de wortels. Leg ze op keukenpapier zodat het overtollige vocht erin trekt.

Doe de rozijnen in de rum en hou ze enkele minuten tegen de kook aan (ik sloeg deze stap over en gebruikte de rozijnen gewoon zonder rum).

Klop de olie en de suiker door elkaar tot een romig mengsel.
Voeg het vanille-extract en de eieren toe en klop goed.

Spatel er dan de amandelen, nootmuskaat, geraspte wortels, rozijnen, citroensap en citroenschil door.
Doe het mengsel in de taartvorm en strijk het glad.
Verdeel de pijnboompitten erover.

Zet de cake 30 à 40 minuten in de oven, tot een prikker er min of meer proper uitkomt (het mag nog een beetje plakken).

Haal de taart uit de oven en laat hem 10 minuten afkoelen. Haal hem dan uit de vorm (hier ging het mis bij mij :-)).

Snijd in stukjes en serveer.

vrijdag 9 maart 2012

Appeltaart met mascarpone en amandelen


De foto -  die ik in zeven haasten moest maken want iedereen zat al ongeduldig met zijn lepeltje in aanslag, klaar om aan te vallen - doet deze verrukkelijke appeltaart geen recht. Want ze is echt héél erg lekker!

 Ik maakte deze taart enkele weken geleden toen mijn schoonmoeder op bezoek kwam en het was een groot succes. Mijn schoonmoeder wou niet meer naar huis, tenzij ze het recept kreeg ... Gisteren belde ze me om me te vertellen dat ze de taart gemaakt had en er ook veel complimenten mee had gekregen. En dat deed me natuurlijk veel plezier!

Het recept voor deze Deense appeltaart komt uit de Foodies Special 'Life is sweet...".

Ik ben er zeker van dat ik deze taart nog heel regelmatig zal maken (hoewel er eieren in gesplitst worden en dat gaat bij mij echt ALTIJD de mist in... maar deze taart is dat geklungel wel waard).

Ze is niet alleen lekker van smaak, maar door de grote hoeveelheid appels erin, kan je jezelf wijsmaken dat je gerust een tweede stuk kan nemen, omdat de helft toch fruit is :-).


Ingrediënten:

boter om de bakvorm mee in te vetten
suiker om de bakvorm mee te bestrooien
4 sneetjes witbrood
3 grote eieren
75 gr roomboter, op kamertemperatuur
100 gr suiker + 3 extra eetlepels suiker, voor de appels
200 gr mascarpone
100 gr gemalen amandelen
1 tl kaneel
1 kg appels, geschild en in fijne schijfjes


Werkwijze:

Verwarm de oven voor op 175 graden.

Vet een springvorm (van 26 cm volgens het recept, maar de mijne is 28cm en dat ging ook perfect) in met boter en bestrooi hem met suiker.

Snijd de korsten van het brood en maal het kruim fijn in een keukenmachine.

Splits de eieren.

Mix de boter, de suiker, de eierdooiers en de mascarpone tot een crème.
Roer de broodkruimels en de gemalen amandelen eronder tot het goed gemengd is.

Schil de appels, snijd ze in fijne schijfjes en meng ze in een kom met  3 eetlepels suiker en de kaneel, tot ze helemaal bedekt zijn.
Verdeel de appels daarna over de bodem van de vorm.

Klop de eiwitten stijf en spatel ze voorzichtig door het macsarponemengsel.

Verdeel het beslag over de appels en strijk het glad.

Bak de taart ongeveer 40 minuten in de oven (bij mij was hij na 35 minuten al gaar).
Je kan eventueel na 30 minuten de taart nog bestrooien met gehakte amandelen, maar ik heb dat niet gedaan.
Haal de taart uit de oven en laat hem op een rooster afkoelen. Haal hem na 15 minuten voorzichtig uit de vorm en laat verder afkoelen.

Snijd in stukken en serveer!

vrijdag 16 december 2011

Peren-amandeltaart

Enkele dagen geleden was één van mijn allerliefste vriendinnen jarig. Ik bakte deze taart voor haar en ze vond hem lekker!

Ik pakte hem in met een strikje errond en een kaartje eraan. Het strikje werd wel meermaals losgetrokken door mijn jongste dochter en het was een heel gefrutsel om die er elke keer weer rond te krijgen. Maar zo'n strikje is natuurlijk onweerstaanbaar om aan te trekken!

Met deze taart doe ik mee aan het foodblogevent van december, want dat gaat over culinaire cadeautjes, en dit is er dus eentje!

De bodem bestaat uit knapperig bladerdeeg, de vulling uit zachte zoete frangipane en peren... een heel geslaagde combinatie!

Het recept komt uit Nagerechten van uitgeverij De Lantaarn.

Ingrediënten:

1 rol bladerdeeg uit de koeling
2 rijpe peren, geschild en in dunne schijfjes

165 gr zachte boter
150 gr suiker
3 eieren
125 gr gemalen amandelen
1,5 eetlepel bloem

Werkwijze:

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Vet een ronde taartvorm in en rol het bladerdeeg erin uit.
Prik met een vork gaatjes in de bodem.
Bak het bladerdeeg met een steunvulling (van bakpapier bedekt met droge bonen of droge pasta) erin voor ongeveer 10 minuten.

Maak ondertussen de vulling.
Klop de boter en de suiker 30 seconden met een mixer (maak het mengsel niet romig).
Voeg één voor één de eieren toe en mix na elke toevoeging.
Spatel de gemalen amandelen en de bloem erdoor.
Giet de vulling in de taartbodem.
Schil de peren en snij ze in dunne schijfjes.
Schik ze bovenop de taart.

Bak de taart ongeveer 50 minuten, tot de vulling net stevig is (het midden kan nog wat zacht zijn).
Laat afkoelen en serveer op kamertemperatuur.

vrijdag 4 november 2011

Roze macarons de Paris


Enkele dagen geleden zag ik op een Vlaams kookprogramma (Goe gebakken) hoe er macarons gemaakt werden. Het leek zo simpel, ik dacht optimistisch, dat kan ik ook! Daarna kwam ik op Krista's Kookpunt dezelfde macarons tegen en dat gaf me de moed om het zelf ook te proberen.
Het maken van deze macarons ging niet over rozen, ondanks mijn aanvankelijke optimisme.  Het ging al de mist in met de eieren. 150gr eiwit, ik had geen idee hoeveel ik nodig had en had nog maar 5 eieren. Dat zou genoeg geweest zijn, ware het niet dat ik het eerste ei in mijn enthousiasme op de grond te pletter liet vallen en het vierde zo hard inklopte dat er geen dooier meer te scheiden viel van het eiwit. Naar de winkel dus voor eieren.


Terug thuis  moest ik het mengsel van amandelpoeder en poedersuiker zeven. Het amandelpoeder is eigenlijk iets te grof om makkelijk gezeefd te worden, dus het kostte me heel wat moeite, geduld en gevloek om het gezeefd te krijgen. Op dat punt zou ik het al opgegeven hebben, als ik mijn dochters geen ”roze koekjes” had beloofd en zij waren natuurlijk niet van plan die belofte te vergeten.
 Toen uiteindelijk alles gemengd was zoals het hoorde, moest ik het mengsel in een spuitzak krijgen. Omdat ik niet  de handigste ben en het mengsel nogal slap en plakkerig is, hingen er op het einde overal spettertjes van het roze mengsel; op het aanrecht, de kraan, de vloer en mezelf.


Mijn macarons waren bovendien niet van dezelfde grootte. Hoe makkelijk het ook had geleken op tevee, bij mij ging het toch wat moeilijker …dat gepruts en gepriegel is niks voor mij, ik denk niet dat ik me nog snel laat verleiden om macarons te maken.


Mijn dochtertjes daarentegen, die waren wel blij. En lekker zijn ze echt wel!
Ingrediënten:


150 gr eiwit (van 5 eieren ongeveer)
50 gr kristalsuiker
135 gr amandelpoeder, gemengd met 135 gr poedersuiker
110 gr poedersuiker
Kleurstof naar keuze
Mascarpone om te vullen, gemengd met wat vanillesuiker


Werkwijze:
Zeef het mengsel van amandelpoeder met poedersuiker. Voeg de 110 gr poedersuiker toe, ook gezeefd, en meng.


Klop de eiwitten op in een propere vetvrije kom, samen met de 50gr kristalsuiker, tot ze stijf zijn.
Voeg in 2 keer het gezeefde amandelpoeder-poedersuikermengsel en schep het er onder, tot het een glanzende blinkende massa is geworden. Dit duurt ongeveer 2 à 3 minuten.

Voeg kleurstof toe en meng.



Bedek 2 bakplaten met bakpapier.
Doe het mengsel in een spuitzak en spuit het in kleine rondjes op het bakpapier.

Laat de bakplaten staan bij kamertemperatuur tot er zich een droog filmpje gevormd heeft op de ongebakken koekjes (als je ze aanraakt, plakken ze niet meer).
Verwarm de oven voor  op 150 graden.

Bak de koekjes 15 minuten in de voorverwarmde oven.
Haal ze uit de oven en laat ze afkoelen.



Vul ze met een mengsel van mascarpone gemengd met een beetje vanillesuiker, en plak ze tegen elkaar.

donderdag 27 oktober 2011

Kip in saffraan-amandelsaus (Murgh kalia kesari)

Het recept voor deze geurige  Indische kipschotel komt uit De regionale keuken van India van Mridula Baljekar.

Het is een pracht van een kookboek, met veel achtergrondinformatie over de verschillende streken van India en hun culinaire gewoontes.

De recepten zijn duidelijk beschreven en bovendien goed uitvoerbaar, met vindbare ingrediënten. De foto's zijn om bij weg te dromen, ik heb het boek al zo vaak doorbladerd, gewoon om van de mooie foto's te kunnen genieten...



Enkele dagen geleden zocht ik in dit boek een kiprecept dat  zacht van smaak was zodat de kleine mondjes ook mee konden eten. En dit recept voldeed volledig aan mijn verwachtingen, het was romig en vol smaak! Ik had zelfs alle ingrediënten in huis, zonder eerst nog inkopen te moeten gaan doen.  Perfect  om een saaie regenachtige herfstdag wat spannender te maken...

Ingrediënten:

675 gr kipfilet (1 dubbele kippenborst), in blokjes
50 gr blanke amandelen
2 uitgeperste knoflookteentjes
1 eetlepel geraspte gember
1 theelepel komijnpoeder
1,5 theelepel korianderpoeder
0,5 à 1 theelepel chilipoeder (ik gebruikte een klein halfje)
1 grote ajuin, gesnipperd
75 volle witte yoghurt
1 eetlepel maïzena
4 kruidnagels
4  groene kardemompeultjes
1 stukje kaneelstok van ongeveer 2,5 cm
1 eetlepel gesmolten boter
3 dl volle melk
1 klein potje saffraanpoeder
0,5 theelepel garam masala
zout

Werkwijze:

Kook 1,5 dl water en giet het over de amandelen. Laat ze zo 20 minuten staan.

Doe de kip, knoflook, gember, ajuin, komijn, koriander, chilipeper in een stoofpot en meng.
Meng de yoghurt met de maïzena en doe het erbij, meng.
Voeg de kruidnagels, kardemompeultjes en kaneel toe en meng.
Zet de stoofpot op een middelhoog vuur en roer tot het mengsel begint te koken. Zet  het vuur laag, dek af en kook de kip tot ze gaar is (volgens het boek 20 à 25 minuten maar bij mij was dat sneller). Roer af en toe.

Neem het deksel van de pan en zet het vuur hoog.  Laat koken tot het vocht is verdampt en er een dik beslagachtig mengsel ontstaat. Roer geregeld.
Voeg de boter toe en roerbak enkele minuten.

Pureer de amandelen samen met het weekwater met een staafmixer en voeg het toe. Los de saffraan op in de melk en voeg toe.
Voeg zout toe.
Roer en breng het opnieuw aan de kook. Laat 5-6 minuten onafgedekt zachtjes sudderen.
De amandelen zorgen ervoor dat de saus gebonden wordt.

Voeg de garam masala toe, meng goed en neem de pan van het vuur.
Proef en voeg eventueel nog wat zout toe.
Serveer met rijst of met naan.
(Ik at vandaag de overschot met spinaziepuree en dat ging ook heel goed :-) ).

vrijdag 21 oktober 2011

Vijgen-amandeltaart

Dit was echt een superlekkere taart!

Ik gebruikte het recept voor 'Dadel-amandeltaart' uit de Bakbijbel, maar verving de dadels door verse vijgen. De smaak van de vijgen ging zo goed samen met de frangipane, het was om je vingers bij af te likken!

Ingrediënten (goed voor een ronde taartvorm van 30cm):

1 ronde bladerdeeg
5 verse vijgen
2 eieren
150 gr zachte roomboter, op kamertemperatuur
150gr poedersuiker
150 gr gemalen amandelen
1,5 eetlepel bloem
4 eetlepels kweeperengelei (of abrikozenconfituur zoals in het recept)
1 eetlepel water
(optioneel) 1 theelepel oranjebloesemwater (ik liet dit weg)

Werkwijze:

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Maak de frangipane:
Mix de boter goed met de suiker tot ze romig is.
Voeg één voor één de eieren toe en mix goed.
Voeg de amandelen en de bloem toe en meng goed.

Rol de bladerdeeg uit in een taartvorm.
Prik gaatjes in de bodem met een vork.

Spreid de vulling gelijkmatig uit over de bodem.
Snijd de vijgen in plakjes en verdeel ze over de vulling.

Zet de taart in de oven.
Verlaag na 10 minuten de temperatuur tot 180 graden.
Laat nog ongeveer 20 minuten in de oven staan, tot de taart goudkleurig en gerezen is.

Laat afkoelen op een rooster.

Warm de kweeperengelei op gemengd met een lepel water.
Druk het door een zeef.
Bedek de taart met een borsteltje met de gelei tot ze mooi glanst.

Snij in stukken en serveer.

zondag 11 september 2011

Aardbeien-frangipanetaart


Deze taart maakte ik volgens het recept van Nigella voor Bakewelltaart met frambozen, uit haar boek "Keuken".

Ik had geen frambozen, maar wel aardbeien en aangezien aardbeien en amandelen goed samen gaan leek me dat wel een goed idee.

Het resultaat was echt heel lekker! Mijn man, die beweert geen amandelen te lusten, nam nietsvermoedend een hap en was vervolgens niet meer weg te slaan bij de taart.






Ingrediënten:

Voor de bodem:
225gr bloem
60gr poedersuiker
snufje zout
225gr roomboter op kamertemperatuur

Voor de vulling:
150gr roomboter op kamertemperatuur
4 eieren
150gr suiker
150gr gemalen amandelen
250gr viervruchtenjam (of frambozenjam, volgens Nigella's recept)
250 gr aardbeien in stukjes (of frambozen, volgens Nigella's recept)
50 gr geschaafde amandelen

Werkwijze:

Verwarm de oven voor op 180gr.
Vet een vorm van 20 op 20cm in (ik gebruikte een brownievorm van 20 op bijna 30cm en dat ging ook perfect met deze hoeveelheden).

Mix de bloem, poedersuiker, zout en boter tot je een samenhangend deeg hebt.
Druk het deeg op de bodem van de vorm tot de hele vorm bedekt is. Maak het effen met de achterkant van een lepel of met je handen.

Bak de bodem ongeveer 20 minuten tot hij lichtbruin is en laat hem 5 minuten afkoelen.

Terwijl de bodem in de oven staat, maak je de vulling:
Smelt de boter.
Mix de eieren, suiker en amandelen tot een pasta.
Voeg dan de gesmolten en iets afgekoelde boter erbij en mix tot alles gemengd is.

Klop de jam los met een vork zodat hij smeerbaar is en verdeel hem over de taartbodem.
Verdeel daarover de aardbeien (of frambozen als je Nigella's recept volgt).

Giet de amandelvulling erover.
Strooi de geschaafde amandelen erover.

Zet de taart in de oven voor ongeveer 45 minuten. Controleer vanaf 35 minuten of hij klaar is.

Volgens Nigella is hij klaar als hij goudbruin en gerezen is. De mijne was al goudbruin en gerezen na 30 minuten maar hij was nog helemaal niet stevig (wat mijn zus een paniekerig telefoontje om raad van mezelf opleverde). Ik moest hem dus nog 20 minuten  in de oven zetten, afgedekt met aluminiumfolie voor hij echt klaar was.

Laat afkoelen en snijd in stukken. Smakelijk!

dinsdag 9 augustus 2011

Kleine Amandeltaartjes oftewel Petits Pithiviers

Deze amandeltaartjes aten mijn zus en ik enkele dagen geleden samen.  

Het recept komt uit een klein kookboekje “Taartjes en pasteitjes” van Anne Wilson en deze gebakjes heten eigenlijk met een mooie naam ‘petits pithiviers’.

De fotootjes zijn snel genomen want er stonden 4 hongerige kinderen rond ons te dringen om hun deel op te eisen.

Mijn kleinste neefje zag in de chaos van gedrang en gefotografeer zijn kans schoon om de foto-scene op te kruipen en op mijn taartje aan te vallen, zoals op de foto te zien is.

Deze taartjes vragen niet veel voorbereiding, zijn snel klaar en vullen het huis met een verrukkelijke geur. Warm zijn ze om je vingers bij af te likken, maar ook koud zijn ze heel lekker.





Ingredienten:

1 rol bladerdeeg
45g roomboter
4 eetlepels poedersuiker
1 eidooier
70g gemalen amandelen
enkele druppels amandelessence
1 ei, geklutst, om de taartjes mee in te smeren

Werkwijze:

Verwarm de oven voor op 210 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier. 
Klop met een mixer de boter en de poedersuiker tot het mengsel licht en romig is.
Voeg de eierdooier toe en klop goed door.
Voeg de gemalen amandelen en de amandelessence toe en klop opnieuw goed door.

Steek 12 rondjes bladerdeeg uit, je kan hiervoor een glas gebruiken. De overschotjes kan je opnieuw uitrollen om opnieuw rondjes uit te steken.
Verdeel de vulling over zes rondjes maar laat aan de randen ongeveer 2cm vrij.
Druk de dekseltjes er goed op en druk het aan de randen wat aan.
Bestrijk de bovenkant met geklopt ei.
Snijd de dekseltjes licht in met een mes zodat je er een sterretje op krijgt. 

Bak 10 minuten bakken op 210 graden.Verlaag daarna de temperatuur naar 180 graden.
Bak nog een 5-tal minuutjes tot ze mooi goudbruin zijn van kleur.

Smakelijk!